En aktiv förening

Den 13 juni firar SSJF föreningens fyrtioårsjubileum. Medlemmarna har redan varit upptagna med förberedelser, både under vintern och nu på våren. På bansträckningen mot Markaryd har rälsgruppen arbetat flitigt hela tiden mot Axhult. I lokstallet har renoveringen av C4-vagn nr 1595 redan kommit längre, och ångloket glänser redan delvis svart. På kontoret arbetar styrelsen och medlemmarna med att organisera jubileumsfesten. Dessutom görs förberedelser inför sommarsäsongen med rälsbusstrafik och dressinkörning. Nedan följer ett litet urval av bilder från april och maj